Sporten en bewegen is zeer gezond

Sporten maar ook rustig bewegen heeft veel voordelen voor de gezondheid. Je kan er hele boeken mee vullen. Bij deze een korte lijst van de talloze voordelen:


Sporten of bewegen in het algemeen zijn goed voor je lichaam

Uiteraard is het op de juiste manier bewegen goed voor je lichamelijke gezondheid. 

  • Gewichtscontrole
  • Betere bloedcholesterol
  • Sterkere botten
  • Meer ondersteuning voor je gewrichten
  • Minder kans op hoge bloeddruk
  • Minder kans op hart- en vaatziekten
  • Minder kans op osteoporose, diabetes, obesitas en kanker
  • ...

Heb je eerder negatieve ervaringen met veel klachten (kniepijn, rugpijn, ...)? Dan laat je je misschien best begeleiden. Normaal verwachten we een afname van klachten. Op een verantwoorde manier opbouwen is belangrijk. Je kan bij ons terecht om meer rustig te bewegen als ook te sporten op je eigen niveau (personal training, yoga, pilates, vechtsport, kracht- en conditietraininguithoudingsmeting met persoonlijk uitgewerkt trainingsschemaboksen, ...) .

 
Sport en beweging hebben ook veel mentale voordelen

Beweging heeft talloze voordelen voor onze geestelijke gezondheid:

  • verhoogd geluksgevoel
  • Minder stress
  • Meer concentratie
  • Minder somberheid
  • Meer zelfvertrouwen
  • Hoger zelfwaardegevoel
  • Minder vermoeidheid
  • Minder futloos 
  • Helpt bij depressie
  • ...

Als je bij ons komt voor personal training dan kan je indien gewenst je schema laten aanpassen voor optimale mentale effecten. 

 

facebook share button